About faith.

Dag 9 – Min tro.


Jag har aldrig varit den som tror på gud och religion
har alltid varit ett skämt för mig och det har visat sig
mer och mer ju tiden går.

Om man ska följa allt det som religion står för så skulle
jag hellre låta mitt hjärta lida i flera år än att följa det.
Att inte kunna klä mig som jag vill, att inte lyssna på musiken
jag älskar, att inte få känna det som sex ger en, att inte få leva.

Visst, det finns dom som tror på mannen i det blå utan att följa
alla dess regler men det är dom. Jag har aldrig fått en uppenbarelse
som får mig att vilja tro på honom. Jag har mitt hjärta, musiken och
mitt liv som tro, för det är, enligt mig, en sann tro från pappas pung.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0