Passion.

Jag älskar att läsa. Jag kan sitta i flera timmar och bara läsa. 
Jag läser ut en bok på en dag, om jag vill, och jag kommer ihåg allt.
Varför gör jag det ? Jo, för att jag kan.
När jag gick i ettan så kunde jag inte läsa. Alla andra hade lärt sig
men inte jag. Under hela läsåret var jag dum i huvudet. Jag ville
så innerligt. Jag blev mobbad för att jag inte visste hur man läste.
Ungarna skrattade åt mig. 

När jag började tvåan så lärde jag mig det, på en gång, och jag läste
och läste. Jag hade ingen aning om vad som skedde omkring för jag
var förlorad, jag vann över mig själv, jag vann över alla ungar som
mobbade mig. Det slutade med att jag fick ta hem alla böcker som
vi skulle läsa under det läsåret och jag läste ut allt, dels för att ungarna
mobbade mig för att jag kunde läsa och jag blev nörden och dels för att
jag skulle vara vaken under lektionen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0